Tumma Joulutyyli-paniikki

2:41 PM

Joulupaniikista terve. Tiedän, että tätä ei pitänyt olla, eikä itselleen tehdä, eikä stressata millään lailla, mutta täällä sitä aivot käy kun aropupulla nenä konsanaan. Papereille olen raapustellut erilaisia to do-listoja. Ressi nimittäin, sillä kaikki lahjat ovat vielä kaupassa, siivoukset aloittamatta (vaikka piti jo alkuviikosta), mutta onpa ollut muksujen joulujuhlia yms. Yritän samalla miettiä lahjalistaa valmiiksi ja teen vain täsmäiskut kauppoihin. Kauppalistaa olen sentäs aloittanut kirjoittamaan ja jouluruokia miettimään. Kuusikin tuli ovelle tilattuna. Sen tekemiseen tarvittiin vain kaksi tekstiviestiä. Miehen piti hoitaa pukki, mutta ehkä se käy vain oven takana.

Kuvat: Broste 

Olen löytänyt itseni ostamassa uusia koristetyynyjä, sillä jotakin uutta pitää saada. Myös uusi olohuoneen matto olisi kiva. Sitä en aio kyllä metsästää, roudaan yläkerrasta vanhan mustan maton sohvan eteen. Myös joulupöydän kukat olen tilannut. Pöytä koristellaan käärme -ja lehtikuusen oksilla. Suunnittelen reissua pariinkin liikkeeseen, mutta mietin, että miten ihmeessä niihin ehtisin, kun joka illalle on jotakin ohjelmaa. Minä hullu, hölmö mietin jopa uusien lautasten ostamista joulupöytään. Mies kieltää tämän kyllä jyrkästi. Noh, hän voi hyvinkin luulla uusia lautasia vanhoiksi ;) Joulupöytämme ja koko joulutunnelma on tummaa; modernia, kodikasta, vihreää, mustaa, harmaata.   

Ehkä olisi vaan parempi relata ja antaa rauhan tulla myös aivokoppaan ja olla hössöttämättä turhia. Ehkäpä tähän postaukseen purkaminen sai minuun rauhallisemman olotilan, sillä olenhan minä tehnyt aaton eteen, vaikka jo mitä. 

Vielä yksi, mutta tärkein asia pitää tehdä. Nimittäin esitämme kutsun ihmiselle -vanhukselle, jota emme oikeastaan edes tunne. Hän on tullut minulle morjensta-tutuksi työpaikalla, ja tiedän, että hän viettää joulun yksin. Mutta hänen ei tarvitse, sillä meidän joulupöydässä on tilaa hänellekin. Toivottavasti hän ottaa kutsun vastaan ja minä voin keskittyä muuhun kuin siihen, että minkäväriset kynttilät meillä palaa pöydässä.

Rauhallista joulunaikaa!
  

You Might Also Like

0 kommenttia

Kiitos kun kommentoit.

Popular Posts

Pena/Music