Syksyä ilmassa - uusia tuulia

10:30 AM



Aamuisin tuoksuu jo ihana syksy ja heinät ja lehdet ovat alkaneet muutaa väriään.  Eräänä aamuna oli ihana usva hetken aikaa ennenkuin aurinko alkoi paistamaan kuumasti ja koiralenkillä oli pakko tarttua kameraan. Kuvat sopivat vielä vähän aikaa sitten vallinneeseen fiilikseeni. Kuljin nimittäin vähän kuin usvassa päivästä päivään, mutta tämä syksy on muutoksen aikaa. Mieheni tekstiviesti eräänä työaamuna sai minut pillahtamaan itkuun ja kapsahtamaan työtoverin kaulaan:


"Lopeta vaan ne hommat. Kyllä me pärjätään. Rakastan sua"

Ja niin minä irtisanoin itseni vakituisesta työsuhteestani ja lähdin tyhjän päälle, toistaiseksi. Otin tietoisen riskin tässä taloustilanteessa, mutta olen nyt niin onnellinen. Ja minulla on niin hyvä verkosto, että sutinaa on jo kyllä sinne ja tänne. En tiedä mitä ihmettä olen tehnyt oikein, kun useampi ihana ihminen pitää silmänsä ja korvansa auki minua varten. Olen vain ollut oma itseni ja saanut elämääni juuri ne oikeat ihmiset. Saan siis paljosta olla kiitollinen. Kiitollisin olen kuitenkin miehelleni, joka vihdoin sanoi, että voin lähteä.


Päätökseni irtisanoutua oli täysin oikea ja olen onnellinen ja se näkyy kaikille. Eniten tietysti perheelleni ja se on tärkeintä. "Äiti on niin hyvällä tuulella": sanoi poikani. Irtisanomiseni syitä en ala sen kummemin julkisesti avaamaan, mutta markkinoilla on nyt vapaana asiakaspalvelun-, myynnin- ja markkinoinnin ammattilainen.


Kuka ehtii nappaamaan minut ensimmäisenä?

Yrittäjyyttä en ole myöskään pois sulkenut, sillä olen niin yrittäjähenkinen. Tässä on aivokoppani kovassa käytössä ja mietintää, että mitä ihmettä elämällään alkaa oikein tekemään.

 Maailma on kuitenkin nyt onnellisesti avoinna minua varten





You Might Also Like

17 kommenttia

  1. Heittäytyminen kannattaa!! 😊 onnea uuteen tulevaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Karin. Tämä oli ainoa ja oikea päätös tässä vaiheessa elämää.

      Delete
  2. Hienoa! Hyvä kun uskalsit! Rohkeutta vaatii hypätä tuntemattomaan, mutta joskus se on ainoa tie ulos. Täällä on toinen jonka tulevaisuus on auki, mutta kyllä me paikkamme löydetään! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olen miehelleni niin kiitollinen. Olen rohkea ja ainoa tie tosiaan ulos oli tehdä tämä liike. Mutta paikkamme löydämme, kumpikin. Tsemppiä sulle Sirpa!

      Delete
  3. Hienoa, onnittelen!! Täällä toinen markkinoinnin ammattilainen kolmatta vuotta työttömänä. Minusta ei ole ollut yrittäjyyteen, ainakaan vielä. Niin läheltä sitä seuranneena, mutta se on niin persoona kysymys!
    Mutta mahtavaa tuo "vapauden tunne" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaikkia ei ole luotu yrittäjiksi ja kovaa työtä se vaatii. Tiedän sen kokemuksesta. Ja ei, helppoa se ei tule olemaan jos sille tielle lähden. Katsotaan miten palapelin palaset alkavat loksahtelemaan paikoilleen. Toivottavasti sinulle löytyy pian työtä, ehkäpä joltakin muulta alalta.

      Delete
    2. Mulla oli jo pitkällä yrityssuunnitelmat, mutta tämä huojuva taloustilanne muutti ajatukseni. Ihan eri alalle siis.

      Mutta siitäkin huolimatta ja ehkä kaikkein tärkeintä on muutos :)

      Delete
  4. Tsemppiä tulevaan kovasti :)
    Nim. kuukauden päästä myös työtön markkinoinnin- ja asiakaspalvelun ammattilainen... Mitähän sitä keksisi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Sanna! tsemppiä tarvitaan todellakin ja paljon. Laita aivonystyrät miettimään, mitä voisit alkaa tekemään ja rohkeasti vain avoimia hakemuksia menemään. Itse en juurikaan katsele mollin sivuja vaan lähettelen juurikin avoimia hakemuksia.

      Delete
  5. Replies
    1. Kiitos! Pitkään kävin keskustelua mieheni kanssa ja nyt sillekin riitti. Nyt elämä vain hymyilee.

      Delete
  6. Moi Ihana,
    Upea juttu! Kun voisinkin tehdä saman ja siitä on puhuttu ...usein. Upeaa, kun voit hypätä pois tästä pyörästä ja asettaa perheesi, mutta ennen kaikkea itsesi etusijalle! Viisas mies sinulla: Happy Wife-> Happy Life!
    Yleensä, kun seuraa sydäntä, niin siitä seuraa hyvää:)
    Terkut ja Halit,
    Kati/Call It Home

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minulla on todellakin viisas ja ihana mies. Hyvin täällä pärjäillään.

      Delete
  7. Varmasti oikea päätös ja rohkea sellainen. Sä oot niin yrittäjähenkinen taistelijasielu, että tuut pääsemään vielä pitkälle :) jutskaillaan joskus lisää kun kulmilla törmätään ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rohkea mutta oikea päätös. Yrittähenkinen olen todellakin ja olen tekijä, en ihmettelijä.

      Delete

Kiitos kun kommentoit.

Popular Posts

Pena/Music